روانشناس من

روانشناسی را بهتر بشناسیم

روانشناس من

روانشناسی را بهتر بشناسیم

مشاوره خانواده آنلاین در شرایط کرونایی

مشاوره آنلاین نوعی روش درمانی نوینی است که مشاور یا روانشناس از طریق فضای مجازی با مراجعه کنندگان خود در ارتباط می باشد. نام دیگر این نوع مشاوره همان مشاوره اینترنتی است. همان طور که می دانید؟ روز به روز علاقه مندی مردم به این روش بیشتر شده است. گذشت زمان و سرعت پیشرفت تکنولوژی به حدی بوده که مشاوره آنلاین امروزه در برخی موقعیت ها جایگزین مشاوره حضوری شده است. تقریباً در گذشته از مشاوره ایمیلی استفاده می کردند اما امروزه تنوع در شبکه های اجتماعی، مشاوره ایمیلی را از رده خارج کرده است.

تنظیم وقت مشاوره خانواده آنلاین خیلی راحت تر است. شاید به دلایل گوناگون قادر به حضور به موقع در مراکز مشاوره نباشیم، این روش می تواند با صرفه جویی در وقت و هزینه این مشکل را حل کند. از دیگر مزایایی این روش این است که، شاید مراجعه کننده نتواند به طور کامل و واضح مشکلات خود را رو در رو بیان کند، همچنین هزینه مشاوره حضوری به دلیل هزینه رفت و آمد بالاتر از مشاوره آنلاین است. یکسری افراد هستند که ترجیح می دهند اطرافیان از رفتن آنها به مشاوره آگاه نباشند و این موضوع برای آنها جنبه شخصی دارد، به این ترتیب مشاوره آنلاین برای آنها یک مزیت به حساب می آید. علاوه بر این موارد هر روز امکان ارتباط مراجعه کننده و مشاور باهم وجود دارد و مشاور می تواند کمک های بیشتری به مراجعه کننده ارائه کند. در این نوع مشاوره، مراجعه کننده در جلسات اول مشکل خود را طرح می کنند و جلسات بعدی مشاوره با طرح سؤال‌های مناسب و آموزش تمرین های روانشناسی به مراجعه کننده کمک خواهد کرد.

در مشاوره آنلاین سعی می شود مشکلات موجود برای دسترسی به خدمات مشاوره روانشناسی برداشتهه شود. آسیب های روانشناختی، فشاری معنی­ دار بر افراد یک جامعه وارد می­ کند و تقریبا بیش از نیمی از هر جامعه­ در طول عمر خود حداقل یکبار با مشکلات روانشناختی مواجه شده اند. در طی چند سال گذشته شاهد پیشرفت قابل توجهی در علم مشاوره برای حل مشکلات افراد بوده­ ایم. یکی از این موارد استفاده از علوم و تکنولوژی کامپیوتری و بخصوص اینترنت در روانشناسی و پیدایش مشاوره آنلاین بوده است.

تکنولوژی های آنلاین شکل گیری ارتباط­ هایی را میسر کرده­ اند که تا قبل از این دشوار به نظر می رسیدند. مشاوره آنلاین بواسطه ادغام علم روانشناسی و علوم کامپیوتری، شیوه­ ای منحصر به فرد از دریافت خدمات مشاوره­ ای را فراهم کرده است. شواهد پژوهشی موجود نشان می­ دهند که مشاوره آنلاین به سرعت درمیان قشرهای مختلف در حال پذیرفته شدن است. تکنولوژی­های مبتنی بر ارتباط­ های فاصله­ دار که درمان­ها و مشاوره­ های غیر چهره به چهره را ممکن می­سازند، احتمال دریافت کمک­های حرفه­ ای برای حل مشکلات را افزایش می ­دهند.